SHH - Ansöka om studentärenden

Den här tjänsten kräver inloggning
LÄS MER

Läs igenom högskolans villkor innan du skickar in din ansökan, du hittar villkoren HÄR. För att skicka in en ansökan behöver du logga in på e-tjänsten. Som student vid Sophiahemmet Högskola loggar du in med ditt användarkonto (välj inloggningsalternativ Logga in med användarnamn och lösenord). Är du extern användare eller oregistrerad student loggar du in med e-legitimation (BankID). Du kan när som helst spara din ansökan och stänga ner sidan. För att fortsätta där du slutade loggar du in på Mina Sidor, klicka på Mina ärenden och öppna din ansökan. Du kan ansöka om följande: 

  • Anstånd
  • Avbrott i studier
  • Dispens från behörighetsvillkor
  • Omprövning av betyg
  • Studieuppehåll
  • Särskilda skäl vid VFU-placering
  • Tillgodoräknande av tidigare studier
  • Återupptag
  • Överklagan av beslut

 

Öppettider
Högskolan är stängd alla röda dagar, juli månad samt delvis under jul- och nyår. Under dessa perioder kan handläggningstiderna vara längre än vanligt.

GDPR
Läs
HÄR om hur Sophiahemmet Högskola behandlar dina personuppgifter.

Frågor om e-tjänsten

Josefin Norberg
josefin.norberg@shh.se

Följande behövs för e-tjänsten

  • BankID

Du kommer att gå igenom följande steg:

Föregående Nästa